Blogia
somniar

  Si pogués acordar Raó i Follia,
I en clar matí, no lluny de la mar clara,
La meva ment, que de goig és avara,
Em fes present l'Etern. I amb fantasia
—Que el cor encén i el meu desig desvia—
De mots, de sons i tons, adesiara
Fes permanent l'avui, i l'ombra rara
Que m'estrafà pels murs, fos seny i guia
Del meu errar per tamarius i lloses
—Oh dolços pensaments!, dolçors en boca!—;
Tornessin ver l'Abscon i, en cales closes,
Les imatges del son que l'ull evoca,
Vivents; i el Temps no fos; i l'esperança
En Immortals Absents fos llum i dansa! 
 

 Aquest poema, pertany a la segona part de Sol, i de dol. Parla de l’equilibri de la vida, de la bogeria i la raó, en quin moment una ha de ser superada per l’altre. Ens explica l’equilibri que hi ha entre els sentiments, que són presa no pas de la raó, i la raó en si mateixa.

0 comentarios